nedjelja, 20. travnja 2014.

Torta od jagoda i uskršnji keksi


U tijeku je nagradna igra na blogu Domaćica pa sam se odlučila sudjelovati sa svojim ovogodišnjim uskršnjim kolačekima...




Pa krenimo... Radila sam tortu od rolade...i zbilja sam zadovoljna kak je ispala ...
Ovo je prvi puta da mi je torta zbilja visoka, punjena je finom kremom od jagoda i ukrašena šlagom... kao ukras stavila sam gnijezdo od šećernih niti...

Recept za rolanu tortu od jagoda

Biskvit (radi se 2 puta a napisani su sastojci za 1):
recept je malo modificiran a original ne na coolinarici (link)

Smjesa 1
3 žumanjka
75 g šećera
1 paketić vanili šećera
50 ml mlijeka
40 ml ulja
80 g brašna

Smjesa 2
3 bjelanjka
mrva soli
2 žlice šećera
1 žlica octa

Krema
2 pudinga od vanilije
0,2 l slatkog vrhnja
0,3 l mlijeka
4 žlice šećera 

0,5 l slatkog vrhnja (izraditi u šlag)
500 g jagoda (narezanih na sitne komadiće)

Priprema:
  1. Skuhajte pudinge sa mješavinom slatkog vrhnja i mlijeka i šećera na uobičajen način tj. mlijeko i vrhnje pomiješate, stavite zakuhati cca 4 dl, u ostatak umiješate praške za puding i šećer pa ulijte u ostatak kada zakipi. miješate i kuhate cca 2 minute dok ne postane gusto. Prebacite u drugu posudu, preko površine zalijepite prianjajuću foliju i ostavite sa strane da se hladi.
  2. Sastojke za smjesu 2 biskvita izmiksajte u tvrdi snijeg. 
  3. Žumanjke izmiksajte sa šećerom u svijetlu smjesu, dodajte mlijeko i ulje i na kraju brašno i dobro izmiksajte.
  4. U smjesu žumanjaka rukom umiješate snijeg od bjelanjaka
  5. Obložite pleh za pečenje masnim papirom, izlijte smjesu, poravnajte i stavite peći na 170° 10 minuta (bez ventilatora).
  6. Kad se biskvit ispeče pokrijte ga krpom, okrenite tako da je pleh sada gore, maknite pleh i sa tijesta odlijepite masni papir. posipajte šećerom i prahu i zarolajte u krpu. Ostavite sa strane
  7. Napravite još jedan biskvit na identičan način
  8. Dok se biskviti hlade u krpama očistite i narežite jagode i izmiksajte šlag (izmiksajte ga mekano)
  9. Izmiksajte puding mikserom, dodajte 2/3 meko izmiksanog šlaga, ponovno lagano izmiksajte, dodajte jagode i još jednom lagano izmiksajte i sjedinite sve do kraja špatulom. Budite oprezni jer pretjeranim miksanjem krema može postati premasna (zbog slatkog vrhnja koje će se pretvoriti u maslac).
  10. Ostatak šlaga još malo izmiksajte kako bi bio tvrđi i pogodniji za ukrašavanje
  11. Odmotajte rolade prerežite svaku uzduž na 2 do tri jednaka dijela (ovisi o tome želite li višu i promjerom manju tortu kao što je moja ili nižu ali promjerom veću tortu...moja je bila visoka cca 16 cm)
  12. Namažite kremu po biskvitu i krenite sa rolanjem. Zarolajte prvu, pa dodajte drugi biskvit, pa treći i tak do kraja... ja sam svoju tortu baš rolala ali možete i nakon što zarolate prvi biskvit, tortu staviti na tacnu pa tamo dodavati ostale biskvite.
  13. Ukrasite po želji.
Ukras koji sam stavila na ovu tortu je košarica napravljena od šećera. 
Nju san napravila tako da sam u posudici na laganoj vatri otapala šećer dok se sav nije otopio i postao lijepe smeđe boje. Ugasila sam vatru i ostavila da se mrvu ohladi. Staklenu zdjelicu premazala sam sa mrvom ulja i kada se karamela malo uhladila, umakala sam vilicu i nitima koje su se vukle omatala zdjelicu. 
Kod stavljanja ove dekoracije na šlag preporučam staviti i maleni komadić masnog papira kako se dekoracija od šećera ne bi odmah otopila.


eto još malo slička tortice :)


                    


                          

          






A sad keksići... oni su već klasika kod mene jer su fantastični bilo da se istiskuju sa keksomatom, bilo da se tijesto razvalja pa izrezuju oblici.

Recept za kekse na štapićima:
700 g mekog brašna
300 g oštrog brašna
300 g šećera u prahu
1 prašak za pecivo
2 vanilije
ribana korica limuna

pomiješati suhe sastojke pa u njih dodati:

500 g margarina (naribanog)
4 jaja

Tijesto stavite odstajati na 30 min u hladnjak pa ga razvaljajte, izrezujte oblike po želji, stavljajte na pleh za pečenje i pecite na 180 °C nekoliko minuta. Ovisi o pećnici pa pripazite na prvu turu kako bi znali za ostale . Gotovi su kada dobe laganu boju po rubovima. Kad ih izvadite biti će još malo mekani no stvrdnut će se kada se ohlade. Pažljivo ih još vruće izvadite iz pleha kako se ne bi nastavili peći.

Kad se ohlade ukrasite ih...

Ukrašavanje keksića:

Royal icing recept
300 g šećera u prahu
lagano istučena 2 bjelanjka
par kapi limunovog soka
par kapi ruma
boja po želji

Izmiješate sve sastojke kako bi dobili jednoličnu smjesu. Smjesa bi trebala lijepo lagano kliziti sa žlice. Ako mislite da je pregusta dodajte malo vode, a ukoliko vam je prerjetka dodajte šećera u prahu. Podijelite na nekoliko dijelova, obojite po želji i ukrasite polovicu keksića.
Ja sam svoje punila ganacheom od mliječne čokolade.

Ukrašene keksiće ostavite nekoliko sati da se Royal icing posuši, a zatim in napunite ganacheom od čokolade. 

Recept za ganache od mliječne čokolade:

300 g mliječne čokolade
 300 ml slatkog vrhnja za šlag

Narežite čokoladu na malene dijelove, prelijte vrhnjem i zagrijavate u mikrovalnoj. Naravno svakih 15 sec potrebno je otvoriti mikrovalnu i promiješati. Kad se sve sjedini i otopi stavite u frižider da se malo stisne.
Spajajte kekse i po želji umetnite plastične štapiće ili velike papirnate slamke kako bi dobili keksiće na štapiću.

i to je to... 

za sam kraj želim Sretan Uskrs svima :)











Broj komentara: 7:

  1. ovo je prekrasno!!! :) ne znam što mi je ljepše.. torta ili keksići! bravo! svaka čast! bez riječi sam.. a mogu tek misliti kakvog je okusa.. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala... bilo je odlično..sad je ostalo još par komadića i to čuvamo za sutrašnje goste :)

      Izbriši
  2. Lijepo... Mnogo vrijednog rada.

    OdgovoriIzbriši
  3. sretan Uskrs i tebi!
    sve izgleda fantastično, hvala za recepte!

    OdgovoriIzbriši
  4. Srećan Uskrs !!!
    Ovde je uloženo mnogo rada, ljubavi i strpljenja. Izgleda FANTASTIČNO !!!
    Moje najiskrenije čestitke...

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno!!!!😍😍😍 Da li ti keksici imaju rok trajanja?LP, Maja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaju kao i ostali sitni keksi. Dakle bez problema tjedan - dva u frižideru :) Nama nikad ne potraju toliko dugo :)

      Izbriši

Volim čitati sve vaše komentare i konstruktivne kritike... dajte si oduška :)